Servicemodulen er bygget på samme struktur som Prosjektmodulen i Zirius, og oppsett vil derfor henvise mye til oppsett for Prosjekt.
Prosjektgrupper og Prosjekttyper tilsvarer Servicegrupper – og typer.
Det er en egen teller som danner Serviceoppdrag nr. Det er mulig å styre denne telleren hvis det skulle være behov for å starte på en egen nummerserie for serviceoppdrag, men det er ikke nødvendig. Les mer om Id tabell her
Les mer om Oppsett Prosjekt her
Et serviceoppdrag blir lagret som et Prosjekt i grunntabellene. Oppslag på serviceoppdrag skjer fra modulen Service, men en listevisning finnes også under Ajourhold-Firma-Prosjekt. Les mer her
Ved fakturering benyttes standard faktureringsrutiner i Zirius, med tilhørende valg for å styre bruk av betalingsbetingelser, fakturagebyr m.m. Oppsett og bruk er beskrevet under Ordre/Klargjøring og Kunde
Kunde Prisavtaler i Zirius fungerer på vanlig måte. Les mer om prisavtaler her